14* Grote vangst! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu 14* Grote vangst! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu

14* Grote vangst!

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Februari 2017 | Thailand, Chiang Mai

14* 26/1/17

Zo zwaar ben ik toch niet? Waar komt dat lawaai dan vandaan? Iedere keer als ik me omdraai hoor ik gekraak zoals de wind door bamboe. Zo erg dat ik er zelf steeds wakker van word.
Cees heeft nergens last van, die ligt vast in de kapotte veren.
Of ligt het aan onze Franse buren die vanochtend vroeg met de deuren sloegen?
We zijn dus op tijd wakker. Ervan uitgaande dat wij de mannen wakker moeten maken staan we om half 9 voor de deur maar de wonderen zijn ook hier de wereld nog niet uit want ze staan klaar om te gaan!
Kwestie van band oppompen en naar de garage. Hoe komen we aan een pomp? Er staat een taxichauffeur voor de receptie. Hij heeft een compressor in zijn auto en pompt in no time de band van Cees naar rijhoogte.
We moeten wel even zoeken maar vinden een werkplaats waar een monteur er voor 140 bath een nieuwe achterband op zet. Twintig minuutjes, zegt hij.
Zijn we maandag dus afgezet. Ach! Wij waren blij, die man en zijn voet blij!
Tim, 'onze' eetadviseur vindt voor ons weer de perfecte plek om onze magen te vullen. Veel is gesloten maar we zien een klein barretje waar twee vrouwen en een man, met een lange staart op zijn rug, werken. Ze zijn druk bezig met het beginnen van hun werkdag. De kookplaat gaat aan, de filterkoffie wordt gezet, het stokbrood gesneden. De keuzes staan op het schoolbord op de muur. Zelfs yoghurt met muesli en honing. Bas gaat voor een gebakken kipfilet met een gebakken ei en pesto, Tim, zelf al bijna een ei die bestelt er ham bij en Cees neemt ook een broodje met groenten en ei. Salween van gisteren wordt overtroffen. Komt ook door de kok. Een goedlachse Thai die plezier heeft in zijn werk. Ze vormen een goed team. Een is van de op én afruim, de andere dame is om voorbereidingen te treffen en de man bakt en onderhoudt zijn klanten.
Heerlijk!
Hij bakt zijn eieren in een speciale ring die ik zelf ook heb maar ongebruikt in de keukenla ligt. Esther krijgt er een in de vorm van een hart dus maak ik een filmpje om haar te laten zien hoe je het perfecte Timeitje bakt!
Als we weggaan staan ze in de rij te wachten..
De scooter halen we op.
We hebben gelezen dat er ergens een plek moet zijn waar je kunt vissen. Daar gaan we naar op zoek en komen op een plek waar je totaal geen water verwacht. Google maps stuurt ons naar iemands erf die helemaal niet verbaasd kijkt als er opeens drie scooters voor zijn deur rijden. Nou ja, deur?! Er scharrelt van alles op dat stukje grond dus wij kunnen er ook nog wel bij. Er wordt gegrijnst en gewezen. Hopelijk de juiste kant op. Op een ander erf komen we, in de middle of nowere, en als we afstappen ontdekken we een nieuw paradijs. Een visparadijs!
Wauw! Een grote visvijver met prachtige idylische plekken waar je kunt relaxen in de zon. Een Engelsman staat de mannen te woord en overhandigt ze een hengel met voer. Dat komt uit een afgesloten emmer, en eerlijk gezegd als ik een visje was dan ving je me nooit. Ik ben ver van vissig maar man wat een rommel zit er in die bak. Beetje water erbij en goed kneden volgens de man. Bas is in zijn element en heeft duidelijk meer vissen aan zijn haak gehad.
Deze haken echter hebben geen weerhaak dus iets minder zwaar voor de vissenmond maar wel moeilijker voor de jager in dit geval. We krijgen drie uur. Eindelijk de tijd om eens rustig te schrijven.
Cees heeft geen hengel. Hij kijkt hoe Tim in de rondte springt.
Prepare jij even een hengel voor me, broeder?
En als ik beet heb moet jij die vis eraf halen want dat durf ik niet. Wat zal die gast, Engelsman die aan de overkant onze richting opkijkt, wel niet zeggen dat ik dat niet durf?!
Komt goed broeder, eerst die hengel neerzetten met het voer eraan. Ze schuiven een stuk worst aan de haak en gooien, oh nee, werpen de hengel, zetten 'm in de stevige roestige houder en stappen achteruit om vervolgens te gaan zitten om te wachten.
Ik zit heerlijk in de zon met mijn ipad op schoot en hoor alles aan. Wat een geweldige plek. Zitten we daar als gezin. De een kijkt naar zijn dobber, de ander houdt de een in de gaten, weer een ander kijkt toe en de andere schrijft om vooral niet te vergeten.
De zon schijnt haar warmte die ons in alle opzichten voedt.
Opeens springt Bas op en rent naar een hengel, je hebt beet man! De lijn beweegt en de punt van de hengel is gebogen. Kijk, dat is goed. Punt moet altijd gebogen zijn. Niet laten vieren maar iedere keer weer een stukje ophalen, dan iets vieren en vervolgens weer ophalen. Opeens klapt de punt omhoog en heeft de vis het gevecht gewonnen? Yes!
Weer het voer aan de haak, weer in de houder en weer zitten en kijken naar de lijn.
Zo komen we die drie uur wel door.
Bas heeft het drukker dan Tim want die is nu de leerling. Opeens drukt de punt weer naar beneden. Rustig blijven, denk aan wat ik gezegd heb en opeens halen ze een kleine vis naar binnen. Haak eraf, vis terug in het water!
De ipad heeft al een tijdje kuren en heel vervelend lukt het niet om in pages( apple word) te schrijven. Notieties biedt redding.
De hangmat is de ideale plek voor een beginnend schrijver. Het ondersteunt mijn rug en af en toe hang ik achterover om mijn ogen te sluiten. Wat een fantastische plek!
De eigenaar is nogal corpulent, net als zijn vrouw. Ik heb ze weinig zien bewegen. Een klein meisje loopt in de rondte als we horen dat er ook piranhas in het water leven!
Eng!
Opeens heeft Tim beet! He broeder wat moet ik doen! Hij staat met de hengel in zijn hand, de punt is diepgebogen! Dit is een grote jongen! Hou m strak man! Hou m strak!!
Doe jij t maar! En daar komt het monster van dit Loch omhoog! Een piranha! Echt n joekel! Die heb ik ook nog nooit gevangen man! Wauw wat n tanden, kijk zijn bek! Can you help? De Engelsman rent onze kant op, Tim heeft het net en daar spartelt de grote jongen heen en weer, bijna het net weer uit. Ik ben uit mijn hangmat gesprongen. Dat moet ik zien! De piranha wordt op n mat gelegd en met twee handen in bedwang gehouden! Wauw wat spannend! Kijk uit dat ie je vinger niet te grazen neemt! De Engelsman heeft duidelijk meer ervaring maar is opgelucht dat de haak er vanzelf uit gaat! We staan allemaal n beetje rond de vis te springen! Foto en hij mag springend weer terug! We hebben m op beeld! Je zou bijna denken dat we het gewenst hebben maar t is echt gebeurt!
Deze hangmat wil ik thuis ook, wat ligt dat heerlijk ontspannen! Volgens mij is t nog goed voor je rug ook.
Althans, beter dan achterop de scooter!
Drie uren zijn zo voorbij. Mijn verhalen schieten niet echt op. Jeetje, wat maken we leuke dingen mee en we hebben nog een hele week!
We kunnen ook 'n hele dag boeken maar we gaan verder. Op zoek naar de watervallen. Die moeten schitterend zijn. Op de heenweg hebben we borden gezien dus dat moet te doen zijn.
Als we even later onderaan de waterval staan zien we een dun laagje water de grote grijze rotsen afglijden! Huh?!
Waterval?!
Haha, dit is het douchestraaltje bij de olifanten!
Mooie strakke tieten liggen er daar op de rotsen!
Drie paar ogen richten zich op de welvingen! Mooie jonge strakke lijven wentelen zich op de grote gladde droge stenen!
Laten we maar verder gaan, sprak dit lijf.
We doen nog een hoogtepunt aan. Een soort grand canyon. De zon brandt, het is heel heet! We klimmen een stuk omhoog en zien zandkleurige rotsen met diepe afgronden. Ik heb geen zin en blijf in de schaduw. De mannen lopen verder, ik hoor kreten van opwinding.
Even later komen ze terug en Tim zegt dat ie dit het meeste enge van deze vakantie vindt. Ongelofelijk! Wat een afgronden! Geen enkele omheining, dit is echt levensgevaarlijk. Er kwam een moment dat ik niet verder durfde, roept Tim met zijn hoogtevrees. Ik stel voor dat we op een smalle punt gaan staan voor een foto. Echt niet!
Doe normaal mam, je bent niet goed.
Geen foto, kom op, we gaan!
Beneden komen we het Ierse echtpaar weer tegen. We groeten, see you later.
Terug naar backpackers paradise voor een biertje en tempura shrimp.
En liggen we even later aan een tafeltje met een cocktail, even iets anders dan een Chang, te kaarten. Muziekje op de achtergrond, lekker chillen!
Dit is echt vakantie!
Onze adviseur komt met een restaurantje waar ze weer voor in de rij staan. Beter dus om eerst nog even de markt over te gaan.
Bas heeft gisteren korte broeken gezien die hij toch wel wil kopen. Ondanks dat er niet valt af te dingen. De man houdt zijn poot stijf en vraagt een luttel bedrag. Terecht.
Weet je zeker dat dit de juiste maat is? Ja mam, maar als je het zeker wilt weten? Hij trekt middenin de drukte zijn broek uit en staat in zijn onderbroek om een van de broekjes te passen. En, het past!
Niet meér doen Jol!
De asfaltwagen zagen we op de weg hierheen nog aan het werk. Hij staat er! Komt die warmte van de grond van het asfalt? Inderdaad komt er veel warmte omhoog. Onze slippers worden plakkies. Het is gewoon nog zacht en de warmte wordt hitte. Ongelofelijk! Hier worden de regels met voeten betreden! Zou bij ons niet kunnen! Zoals zoveel.
Aan onze tafel zit een man uit Finland waar we mee in gesprek raken. Hij heeft al eerder, toen ie in de rij stond zijn bestelling opgegeven en zit nu smakelijk te eten. Hij vertelt in de muziek te werken. Blijkt even later dat hij een bekende zangeris. We zoeken 'm op you tube op. Klinkt goed. Leuke vent! Het eten laat heel lang op zich wachten. Het wachten op drie grote vissen die de mannen aanstaren zijn niet erg smakelijk ook door de vele graten. Mijn pompoencurry het wachten meer dan waard. Jammie!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand 2017

De grijze dames en heren verzorgen, daarna onszelf..

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2017

21* Bye Bye

05 Februari 2017

20* Laatste overnachting

05 Februari 2017

19* de Zon kust mijn huid

05 Februari 2017

18* TSUNAMI

05 Februari 2017

17* Relaxen
Jolanda

Op stap met mijn mannen..

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8710

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 31 December 2017

Thailand 2017

Landen bezocht: