7* Grote oren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu 7* Grote oren - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu

7* Grote oren

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Yoga begint om half 7. Het is me nog steeds niet gelukt om er vroeg uit te gaan. De geluiden van de nacht blijven een onrustige slaap veroorzaken.
We hebben vandaag elephant food op het bord staan.
Vrachtwagen lossen, watermeloenen opgooien en opvangen en dan in de storage. De engelse taal wisselt continue met die van ons. We dromen bijna in het engels.
Een aantal van ons neemt de pompoenen voor haar rekening. Ik sta met Dan en twee Engelse zusjes. Een saai stelletje die met niemand contact maken, ze reageren moeilijk op vragen. Ik gooi naar Dan en hij naar hun. De laatste moet ze in een bak water gooien van 4 bij 1. Daarin zit water met potassium wat de bacteriën doodt op het fruit. Het is ruim 200 kilo volgens Dan. Eerst uit de opslag dan in het water dan boenen en dan weer terug in de opslag. Als we met borstels en sponsjes beginnen met schoonmaken willen de zusjes zitten. Ik denk dat we zeker dertig jaar in leeftijd verschillen. Ze zijn de enige die zitten.
We krijgen hulp en onder het zingen van halleluja ligt binnen no time de opslag weer vol met fris gewassen pompoenen.
Het is een beetje een saaie dag vergeleken met gisteren. We raken er niet over uitgesproken. Wat een geweldige ervaring!
Zelfs de lunch is saai.
Olifanten wassen in de rivier is leuk maar met een grote groep is er niks aan. We krijgen allemaal een emmertje om op de dame te gooien, sorry maar daar doe ik niet aan mee. Kijken is ook leuk. Ben ik verwend? JaZeker! Mijn contact met Pailin bij Edwin was ook een bijzondere ervaring Bijna 4 weken zo goed als een op een maken mij verwend! Dat realiseer ik me nu nog beter, zo fijn als ik het daar ook gehad heb, zelfs in mijn eentje.

De honden moeten ook uitgelaten worden, er is een groot gebrek aan vollunteers.
We kunnen om 8, 11, 13 en 15 terecht bij de dogrescue. Graag! Cees en ik gaan er steeds heen. We laten van alles uit. Honden met poten, honden zonder goedwerkende achterpoten die in een karretje hangen, honden die ziek zijn, honden die het niet goed met andere kunnen vinden, honden die n besmettelijke ziekte hebben (overigens niet voor ons gevaarlijk).
Er zijn honden die in groepen bij elkaar leven op een groot omheind stuk grond. Er zijn er daar ongeveer tien van. Er zijn ook honden die in een hok zitten of in quarantaine zijn. Ze zijn allemaal heel schoon en ruiken fris. Er zijn vier puppygroepen die getraind worden op zindelijkheid.
De allerkleinsten leren plassen op een krant, dan zijn er twee groepen die ongeveer 4 maanden zijn. Die worden zo getraind dat ze pas mogen eten als ze eerst gaan zitten. Ongelofelijk! Ik wist niet dat dat al kon. De verzorgster wacht net zo lang en klikt met haar vingers tot ze allemaal zitten. Ok, er zitten er ook een paar in hun etensbak maar zitten doen de kleintjes!
Deed ik dat ook met Noa? Ik weet het niet meer. De mannen zeggen van wel.
De verzorging en de dierenartsen hebben het heel erg druk. Er wordt geen euthanasie op ze gepleegd. Er moet van alles gedaan worden. Niet alleen schoonmaken en eten geven, er is weinig tijd om te knuffelen terwijl ze daar allemaal zo'n behoefte aan hebben. Lang lopen, alle honden willen buiten lopen en dat zijn er zoveel! s Avonds krijgen de meesten een jasje aan tegen de koude nacht. Die jasjes en kussens moeten allemaal gewassen worden. Ook de hokken worden elke dag schoongemaakt. En dan heb ik het nog niet over alle vaccinaties en medicaties die toegediend moeten worden. Ik ben erbij geweest toen ik even bij Anna zat. Er was een hond die alles deed om los te komen, grommen, happen naar zijn lijn, springen. Hij doet er alles aan om uit de houdgreep te komen. Opeens komt de dierenarts, pakt hem in zijn nekvel en trekt hem ook aan zijn rugvel omhoog. Hij kan geen kant op. Ineens zit de spuit erin, laten ze hem los in zijn kooi en krijgt hij een knuffel. Pffff, probleem opgelost! Maar zo zacht ze daarna voor hem zijn is echt bewonderenswaardig. In mijn optiek komt dat omdat er vaak verschillende dierenartsen zijn. Trainees en studenten dierengeneeskunde. Mega interessant als je dierenarts wilt worden. Er loopt van alles rond, veel kennis dus.
Cees en ik zijn erbij als de puppies voor het eerst naar buiten gaan. We krijgen allemaal een riem en als ze naar buiten komen willen sommigen het liefste meteen weer terug. De een gaat liggen, de ander begint te piepen en weer een andere gaat tegen je aan staan om je warmte te voelen. Ze zijn al die drukte van mensenvoeten- en benen helemaal niet gewend. Als ze door hebben dat terug gaan geen optie is snuffelen ze voorzichtig over grond. Ze zijn zacht die warme haarloze buikjes zoals Jackie, die zachte jonge haartjes, die lieve snuitjes!
Ze zijn heel aanhankelijk. Ik laat Sierra, een bruinblonde uit en Cees krijgt Echo in zijn armen gedrukt.
Hij is er helemaal verliefd op. Echo heeft grote oren, dat is nou een leuke hond zegt ie. Mwah, ik kijk niet echt.
Het is een mannetje en ik vind vrouwtjes eerlijk gezegd leuker.
Ze mogen maar kort uitgelaten worden, dus hup weer terug hun warme hok in. Als we terug lopen zegt Cees, Jezus wat een gave hond! Als ik zou moeten kiezen zou dat echt mijn keus zijn.
Nee, we hoeven niet te kiezen, zeg ik. Zonder hond hebben we meer vrijheid. Laten nog maar een paar jaar wachten.
Ze schuiven drie tafels tegen elkaar in de lengte en zo zitten we onze op een na laatste avond met elkaar. Er vertrekken er morgen al een paar uit onze groep. De mini stroopwafeltjes van omi vinden gretig aftrek. Hoe zeg je dat? stroepwoffeltjees?! Lekker ouwe! De term ouwe wordt veel gebruikt door Nav. Als ze de vertaling horen vinden ze het awesome!
Mondiale gesprekken. Wie gaat waarheen, hoelang, met wie. Verhalen over reizen komen los. Als ik jonger zou zijn zou ik echt de wereld overtrekken. Ik doe het nu op mijn eigen manier maar als...
Mario diFonzo wil graag acteur worden. Woont in Napels en heeft geen toekomstperspectief. 40 tot 50% van de jongeren daar kan niet aan de slag. Omdat ie verliefd is op Ashley die in Miami woont gaat hij het daar proberen. Een grote stap vertelt hij. Het meeste ziet ie op tegen het afscheid van familie, zijn hond en de pizza's! Ashley laat trots op you tube een film zien waar Mario in acteert. Dat ziet er goed uit! Een mooie man! Super scenes! We gunnen hem die Oscar!
Veel bier, veel roken, veel lachen! Ik ga naar bed. Morgen wil ik echt de yoga doen. Cees krijgt een kus maar vanzelfsprekend ook de jongens, gaat vanzelf.
De glasblazer schiet niet op nog veel blz te gaan..



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand 2017

De grijze dames en heren verzorgen, daarna onszelf..

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2017

21* Bye Bye

05 Februari 2017

20* Laatste overnachting

05 Februari 2017

19* de Zon kust mijn huid

05 Februari 2017

18* TSUNAMI

05 Februari 2017

17* Relaxen
Jolanda

Op stap met mijn mannen..

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 8708

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 31 December 2017

Thailand 2017

Landen bezocht: