10* Liefde op het eerste gezicht! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu 10* Liefde op het eerste gezicht! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Klink - WaarBenJij.nu

10* Liefde op het eerste gezicht!

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

30 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

10* 22/1/17

Liefde op het eerste gezicht
En weer zie ik de zon opkomen en weer heb ik geen camera bij me. Jammer!
Een onrustige nacht maakt dat ik goed kan opstaan. Ik wil de yoga weer doen.
Het goud in mijn handen en voeten weer voelen. Wat een geweldige leraar is Sweet home. We doen alleen maar staande oefeningen. Mijn lichaam is net een plank, ik voel me oud en stijf en nog geen tachtig.
Echt! Tussen al die jongelui ben ik een oma! Stilletjes hoop ik dat ze niet kunnen zien dat ik sommige oefeningen best pittig vind. Ach, wat the heck! Ik ben hier en ik geniet van de pijn en het uitzicht.
Sweet home vertrekt vanmiddag naar Chiang mai voor een yogaclass. Op deze manier heeft ze haar trip gefinancierd. Yoga in ruil voor kost en inwoning en de reis! Doet ze goed. Welnee mam, ze doet alsof ze ook yoga met de dieren doet maar dat klopt van geen kanten. Oei kritiek! Wacht even mannen dat doet ze toch? Geheel gratis overigens!
's Morgens vroeg mag je het park nog niet in. Althans zolang de dames in hun enclosures staan. Als de zware traliehekken open gaan komen ze langzaam naar buiten richting het platform waar wij zitten te ontbijten!
De mahouds gaan met ze naar hun eigen plek in het park.
Omdat wij uitkijken op de hokken weet ik een paadje rechtstreeks ernaartoe. Zo kom ik bij Jaidee die op de hoek in haar hok staat. Ze komt als laatste en gaat ook 's morgens er als laatste weer uit. Bangerik. Ik heb een banaan bij me en vraag aan haar mahoud of ik haar mag filmen. Hij knikt, maar een paar minuten later krijg ik te horen van de oppermahoud dat ik, madame, hier nog niet mag komen!
Hij heeft een walkie talkie in zijn hand..
Gelukkig heb ik haar wel op beeld!
We gaan dit keer wel mee met de poepronde. Maar het is echt waar, als we weer in een groep die drollen staan te scheppen en sta te kijken wat ik kan doen, roep ik dat ik naar de doggies ga. Al die lieve snuitjes, daar wordt op me gewacht en die drollen laat ik aan de anderen. Alweer!
Cees ziet kleine Echo en roept dat ie er toch wel over denkt om... Neehh we doen het niet Cees, hou op!
Na het uitlaten moeten we terug om in te pakken. Blijkt dat we om 13 uur vertrekken in plaats van 15 uur! Geen change of plans maar dat stond vanaf het begin zo vast. Oeps! Geen erg in gehad, dus opruimen en inruimen. Bijna alles gaat schoon de tas in. Gisteren nog veel laten wassen. 1 kg vuile was voor 40 bath(1 euro) weer schoon en fris. Alleen onze vieze korte broeken hebben we nog steeds aan.
We zijn snel klaar, zetten onze tassen in de meeting ruimte en lopen met z'n viertjes nog even in de rondte. Iedereen doet zijn eigen ding. Je merkt dat veel van ons alweer bezig zijn met plannen komende week.
Ik heb een aantal armbandjes besteld bij de jongen achter de bar. Hij heeft ze nog niet af. 15 uur toch? Nee solly, maar gaan 13 uur weg. Ok, kom straks maar terug. Goeie gast.
Hij werkt zich een slag in de rondte om ze af te krijgen!
Cees wil naar Echo, even kijken wat jullie ervan vinden jongens.
Het is 1120 uur.
De jongens vinden hem ook prachtig. Als jullie toch nog een hond willen.. Karin en Peter niet dus ik heb geen goed oppasadres. Bij mij kan je hem niet brengen, roept Bas.
Ondertussen bel ik Esther om ook met haar te overleggen wat zij ervan vindt. Zij roept meteen DOEN JOLLIE!!! Wij passen wel op als we een huisje hebben, echt! Mijn moeder wil ook oppassen! Opeens is alles mogelijk!
Ik twijfel. Waar komt dit toch vandaan bij Cees? Ik heb hem lang niet zoooo verliefd gezien! Love at first sight!
Ik mis het buiten lopen wel met Ktje....
Maar ik ben vaker de klos....
Het opvoeden komt op mij neer...
Net als het lange uitlaten....
Het is wel fijn een hond....
Maar een mannetje....
Uit Thailand....

WE DOEN HET! GEEN DISCUSSIES MEER! IK LAAT HEM OOK UIT!!!!
Cees klinkt onverbiddelijk. Hij is vastbesloten. Ik stribbel nog wat tegen maar met Essie aan de ene kant van mijn oor en de mannen aan de andere kant ga ik toch overstag. Slappeling.
Cees gaat het meteen regelen bij de staff en vult een formulier in. Ik haal mijn bestelling op die inmiddels klaar is.
We lopen voor een laatste foto naar de shelter. Het is inmiddels half 1. Veel staan al te wachten bij de busjes.
Wij lopen nog even terug om te zeggen dat ze ons daar op moeten halen en laten zien waar onze tassen staan die mee moeten. Stress. Ondertussen zijn we allemaal opgewonden en blijf ik twijfels voelen. Maar als ik zie hoe blij Cees is met zijn hond...
Wie ben ik dan om nee te blijven zeggen.
En Anna dan?! Die is ook zo lief!!!!!
Er is een klant die heeft gezegd dat als er een hond is die een thuis nodig heeft neem er dan maar een mee Jol.
Echt? Ja! Echt!
Daar ga ik dus contact mee zoeken want Anna verdient ook een nieuw thuis!
We kunnen nog net wat foto's maken en een filmpje maar dan moeten we echt afscheid gaan nemen van onze nieuwe hond. Kak! Waarom op dit laatste moment?! We hebben helemaal geen tijd om aan dit idee te wennen. Het is een uur. De busjes rijden langs ons en we willen nog niet weg! Hebben te weinig foto's, te weinig filmpjes.
Oh Echo, nee Thai! Hij gaat Thai heten. Kunnen jullie hem geen Thai noemen? Nee, sorry dat doen we niet is te lastig voor de administratie. Maar een jonge hond went snel aan een nieuwe naam hoor.
De bus komt, we moeten echt instappen! Dag Thai tot over 4 maanden dan ben je twee keer zo oud als nu!
Hebben we het echt gedaan?! Een hond geadopteerd?! JAAAAHHHH!
Veel om over na te denken. Pfff wat hebben we gedaan?!
Cees is blij en zit met een big smile in de kussens.
Opeens staan we voor de deur van oxotel en moeten we eruit.
Voorbij is ons olifantenavontuur. Back in reality! Thai is our future.
Alsof we niet weg zijn geweest schakelen we naar het heden. Douchen!!!!
Witte schone lakens! Oh heerlijk!
Beneden een capuccino. Die smaakt!! Heerlijk!
We hangen op bed en ik gooi nog de laatste vieze broeken van ons inde wasmachine.
Morgen gaan we de weg op en onze korte broeken zijn echt smerig. De grijze dames en hondengeur is van verre te ruiken. Thai blijft steeds genoemd.
In de machine waar je chocola, en blikjes drinken kunt kopen zit ook een zakje waspoeder tussen. Voor 15 bath kun je wassen. Oh nee, boven inde wasmachine moet je 30 bath doen dan gaat ie draaien. Wat een tophostel. 30 minuten later hangt de was te drogen.
De mannen gaan op zoek naar scooters terwijl ik frisgedouched naar de overkant loop voor een massage.
Daar zitten twee meiden met hun ogen dicht te genieten van een voetmassage. Het is stil binnen. Grijze muren en rode stoelen. Modern. Achter een deur verschijnt een oudere dame die in gebroken Engels vraagt: watjoewant? Oilmassage? Yes. Joe kom. Ik krijg een plastic mandje en een klein zakje in mijn handen gedrukt. Joe klots in hier! Joe doe det, en wijst naar het zakje waar een weggooi slipje inzit. Hmm. Dit ziet er netjes uit. Fijn! Alles lekker schoon. Ik kleed me uit en ga op het 8 persoons bed liggen. Aan het plafond hangen allemaal gordijnen die personen van elkaar kunnen scheiden. Ik lig alleen. De dame kruipt naast me en ik hoor het gesplesh van olie wat uit de fles omhoog gedrukt wordt. Ze smeert mijn voeten en benen in en begint haar massage alsof ze een olifant masseert. Waanzinnig hard knijpt en drukt ze in mijn vlees. Is dit lekker? Weer splash en nog eens. Zou die fles al bijna leeg zijn? Ondertussen zijn de andere dames klaar en moet er afgerekend worden. Het kleine vrouwtje schreeuwt boven mijn benen thenk joe! Solly zegt ze meteen tegen mij. Auw! Gatver, wat een kracht heeft ze in haar handen. Is ze kwaad? Het doet gewoon zeer! Zal ik er iets van zeggen? Mijn knieeen doen echt pijn,mik weet niet hoe ik moet liggen. Komt zeker omdat ik slecht geslapen heb de afgelopen tijd. Het spleshen gaat maar door, ik denk alleeen maar wat een trut dat ze die fles niet goed gevuld heeft. Ondertussen kruipt ze langs en op me. De gele gordijnen van voeringstof raakt ze steeds aan met haar oliehanden. Zo schoon is het nou ook weer niet.
Ik doezel een beetje weg maar als ze dan vraagt of ik me om wil draaien en mijn buik gaat masseren ben ik er klaar mee. Ze doet het echt níet goed. Geen aandacht en ze knijpt maar wat. Ik ben blij als de onderbroek kan weggooien en doe snel mijn jurkje weer aan. Opgelucht wil ik deze marteling afrekenen als ze een kopje thee voor me neerzet en een praatje wil maken. Tea? Thenk joe zeg ik. Ik ga weer zitten en proef het warme vocht. Het is gewoon heet water zonder smaakje! Ik wil weg!!
See joe nekst taim? Ik lach mijn Hollandse glimlach en loop snel naar de overkant.
De mannen hebben meer geluk. Ze hebben drie scooters kunnen huren met alleen een personenverzekering. Materiaal was niet mogelijk! Huh? Nee, als er iets met de scooters gebeurt moet je dat gewoon betalen. Mwah! Raar. Kosten 150 bath per dag per scooter. Wat zal een scooter dan kosten?
We gaan allemaal op zoek naar een kapper.
Lekker haartjes wassen. Bas wil weer geknipt worden. En Tim zijn haren waren ongelijk gedaan dus die wil ook. Cees kijkt toe. Ik ga naar een dameskapper. Blijkt ze kampioen kappen te zijn. Allemaal foto's in de zaak. Veel troep, er staat overal wel iets. Mijn haren worden gewassen in de garage. Er staat een stoel naast een auto en ik ga weer in de lighouding en mijn haren worden drie keer (!) gewassen en een keer cremespoeling. Duurt mij veel te lang! Het fohnen duurt ook lang, ik ben gewoon niet geschikt om zo verzorgd te worden! Wat een tijd kost dit.
Ze vraagt 100 bath! 2,65 euro!!
Ok.
Frisgewassen stappen Cees en ik een redcar in om naar de 2getherbar te gaan waar we hebben afgesproken met onze groep, althans wat er nog van over is.
We laten de chauffeur zien op mijn telefoon waar die bar zit. Eenmaal lopend op straat kunnen Cees en ik het niet vinden. De batterij van mijn telefoon is bijna leeg dus ik durf google maps niet aan te zetten want dan hebben we helemaal geen contact meer.
Cees zijn telefoon doet het hier niet.
Drie kwartier later lopen we tegen Valerie op die het ook niet kan vinden. De Thai sturen ons alle kanten op en als er eindelijk iemand echt zijn best doet. Een dame, uiteraard! Blijkt dat het toch de straat is waar we al eerder ingelopen waren. Het is anders dan thuis. De straten zijn onduidelijk aangegeven en zijn weinig straatlantaarns. Tim appt waar we blijven?! Uiteindelijk vinden we de 2getherbar! Gezellig! Nog wat laatste gesprekken, goeie pizza, zelfs bitterballen want de eigenaar is een Nederlander, die bijna niemand lekker vind behalve Nav! Dat komt goed uit want als je dan een keer naar ons komt dan krijg je die ook een keertje voorgeschoteld! De margarita's zijn top. Wordt veel geschonken. Iedereen laat weten waar ze naar toe gaan. Achterin de zaak staat een grote tv aan. Een groep mannen kijkt voetbal. Studio Sport in Thailand, alles is mogelijk!
Charlotte en ik gaan nog even de straat op. Er is weinig leuks te koop. Het lijkt de zwarte markt in Beverwijk wel.
Bij de 2getherbar komen Nav en ik nog in een heftig emotioneel gesprek terecht. Wat een geweldige familie heb jij Jolaenda! Ik raakte laatst geemotioneerd zo lief als jullie met elkaar zijn. Hij verteld over het moment dat ik de jongens een knuffel gaf en dat zij daar zo leuk op reageerden ondanks de grote groep. Zoals jullie met elkaar omgaan dat hoop ik ook ooit te krijgen met mijn gezin! Ik wil graag een goede vader worden. En ik weet ook van de andere kant hoor. Maar ik zie jullie liefde voor elkaar en dat zou ik ook zo graag willen. Hij zal Bas enorm missen, zegt hij. Heb zoveel fijne gesprekken gehad, hoop echt dat we elkaar blijven zien. Het afscheid is emotioneel tussen de twee mannen. Bas heeft er een Engelse broer bij. Two bro's!
Until they meet again!










  • 30 Januari 2017 - 07:41

    Mirtje:

    Een beter en liefdevoller huis kan Thai, of hoe de hond ook gaat heten, zich niet wensen.
    Aan de foto's van Bas te zien relaxen jullie nu heerlijk. Nog ff genieten voor je weer naar huis gaat.

  • 30 Januari 2017 - 08:37

    Anke:

    Wat een leuk verhaal weer. Bij jouw massage moest ik denken aan de massage die mn vriendin en ik namen op Bali, you want hairwash? Yes please, met koud water werd mijn haar gewassen, fohn? Dat leek me wel lekker na die koude plens, na twee minuten was ze klaar! Moet je ook doen riep ik naar mn vriendin, lachend zochten we na die hilarische ervaring op onze fietsjes de mannen op, die alleen maar konden uitbrengen..wat is er met jullie gebeurd!
    Andere landen, andere culturen. Jullie maken een bijzondere reis, dat blijft voor altijd in je geheugen gegrift. Nu aangekomen voor een paar dagen chillen aan het strand, maar eerst krijgen we de ervaringen van daarvoor nog via jouw blog..leuk! XX

  • 30 Januari 2017 - 11:00

    Lou:

    Geweldig weer een hond :-)
    Je weet als het kan mag hij bij mij.
    Alleen wel een probleem ik spreek geen thais.
    Dus doe hem snel op cursus.
    Wat een belevenissen weer, geweldige reis maken jullie
    Nu nog even bij komen van het zware poep scheppen voor je weer in het koude Nederland de handjes uit de mauwen moet gaan steken.
    Lekker genieten nog even, veel plezier nog.
    Liefs vanaf het dijkie.
    Lou

  • 30 Januari 2017 - 16:46

    Ber:

    Oh wat leuk een Thaise buurhond :) die Thai gaat heten. Wat een gezelligheid!

  • 30 Januari 2017 - 17:05

    Esther:

    Aaaaaaah zo blij met ons nieuwe kind! Kan het niet afwachten!
    Oh oh die massage Kun je dus beter bij mij nemen dan daar haha! Nog 3 daagjes ben zo benieuwd naar alle verhalen. Geniet nou nog maar even het is hier maar ongezellig weer.. Dikke kus en tot donderdag

  • 30 Januari 2017 - 17:45

    Martha:

    Ik wist het !!! dat dit zou gebeuren. Leuk en liefde op het eerste gezicht ka je niet negeren!!!! Ben benieuwd naar dat mannetje. !!! Liefs Martha

  • 30 Januari 2017 - 17:45

    Martha:

    Ik wist het !!! dat dit zou gebeuren. Leuk en liefde op het eerste gezicht ka je niet negeren!!!! Ben benieuwd naar dat mannetje. !!! Liefs Martha

  • 30 Januari 2017 - 17:45

    Martha:

    Ik wist het !!! dat dit zou gebeuren. Leuk en liefde op het eerste gezicht ka je niet negeren!!!! Ben benieuwd naar dat mannetje. !!! Liefs Martha

  • 30 Januari 2017 - 17:47

    Martha:

    Sorry, ging iets niet goed. Nieuwe telefoon!!!

  • 31 Januari 2017 - 13:59

    Jolanda Klink:

    Ben benieuwd naar Cees z'n nieuwe liefde

  • 31 Januari 2017 - 23:29

    Willeke:

    hoi jo, wat leuk zeg dat je weer en hond neemt en dan uit thailand heel erg leuk doe je goed hij of zij zal het goed krijgen ik ben benieuwd tot gauw gr. willeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand 2017

De grijze dames en heren verzorgen, daarna onszelf..

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2017

21* Bye Bye

05 Februari 2017

20* Laatste overnachting

05 Februari 2017

19* de Zon kust mijn huid

05 Februari 2017

18* TSUNAMI

05 Februari 2017

17* Relaxen
Jolanda

Op stap met mijn mannen..

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8698

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 31 December 2017

Thailand 2017

Landen bezocht: